ФОРУМ

Вам потрібно ввійти, щоб створювати повідомлення та теми.

Інженер-електронік посада та її особливості

Вітаю усіх форумчан! Вирішив створити таку тему.
Розширення парку комп'ютерної та електронної техніки навчальних закладів створює певне навантаження як на бюджет навчального закладу, так і завдає чималого клопоту керівникові навчального закладу(директору), якщо звичайно директор є людиною технічно компетентною, та дбає про розширення парку технічних засобів навчання. З огляду на останні накази міністерства освіти, які затверджують типові переліки засобів навчання, то звичайно кожен навчальний заклад буде намагатися отримати кваліфікованого працівника на посаду інженера-електроніка. Але тут відразу виникає купа питань, які потрібно вирішувати саме директору. Звичайно тут мова не йде про заклади з комп'ютерним парком 10 комп'ютерів, де певні питання вирішує вчитель інформатики. Мова йде про заклади з одним вчителем інформатики, парком комп'ютерів більше тридцяти, з мультимедійним обладнанням:проектори, телевізори, мережею  WI-FI по всьому навчальному закладу з десятком принтерів чи копіювальною технікою, плюс ще і звукове обладнання для проведення культурно-масових заходів, власною веб сторінкою. Цілий сектор питань, пов'язаних з електронікою та ІТ технологіями і потребує системного підходу до реалізації вимог з впровадження новітніх технологій і відповідно забезпечення відповідною штатною одиницею навчального закладу та власне і кваліфікованим спеціалістом. Як показує практика навантаження вчителів інформатики функціональними обов'язками інженера-електроніка може привести до зайвих клопіт як з боку юридичної складової, так і з боку кадрових втрат. Вчитель інформатики, який має добрі знання предмету і відповідний досвід роботи не погодиться добровільно виконувати не властиву йому роботу і звичайно поставить все на свої місця. Адже вчитель інформатики окрім вчительської роботи ще повинен вести купу документації по комп'ютерному класу, і знайти час на самопідготовку та і на родину. З огляду на вище сказане, директору все ж таки доведеться вирішувати питання введення штатної одиниці та підбору кадрів на посаду інженера-електроніка. Від своїх колег знаю, що знайти на роботу якісно підготовленого інженера-електроніка доволі проблематично, в цілому є певна проблема з інженерним кадровим потенціалом. Прошу поділитися досвідом процесу запровадження штатної одиниці і відповідно до чого бути готовим директору школи!

Скоріше ця тема можливо більше могла пасувати до освітянського форуму директорів, або на форумах вчителів інформатики доволі розкручена тема. Напевно у Вас є знайомі директори шкіл, які проходили цей шлях і можуть поділитися з Вами відповідною інформацією. Гадаю, що тема на даному форумі навряд чи знайде достатньо відгуків!

Давайте не поспішати з висновками! Тема може бути дуже навіть корисною. В залежності від того яку Yevgeniy ставить собі мету, підіймаючи це питання. Давайте більш конкретизуємо тему та питання!

Діла добрих оновлюються – діла злих гинуть

Дякую за увагу до теми! Мене більше цікавить практична сторона медалі! На сьогодні всі питання по персональним комп'ютерам доводиться вирішувати директору. Рівень комп'ютерної грамотності, на привеликий жаль,  у багатьох вчителів доволі низький і за кожним питанням смикають директора. То ноутбук не включається, то дата невірно показується, то проектор не хоче показувати презентації, то картридж пустий у принтері, то флешка не читається, то колонки не працюють, чи коли у нас буде сайт і вже голова кругом іде, комп’ютерний парк доволі старенький вже почали виходити з ладу машини, які фактично відпрацювали свій ресурс і чи займатися своєю роботою чи обслуговувати вчителів. Ось тому хочу взяти на роботу інженера-електроніка, щоб міг взяти на себе вирішення подібних питань. Я особисто знаю наскільки це питання важливе, і тому хочу, щоб у нашому навчальному закладі працював хороший спеціаліст. Чому на цей форум? На багатьох педагогічних форумах ця посада розглядається не з точки зору як інженера професіонала, а як інженера, вибачте, куди пошлють! Хочу визначитись з обов’язками, навантаженням, можливостями зацікавити. На педагогічних радах вчителі вносять власні пропозиції, висловлюючи думку, дуже схожу на ту, що їм потрібен особистий лаборант, причому доволі високої кваліфікації і при тому кожному. Питання досі викликає бурні дискусії в педагогічному колективі, я знаходжу підтримку лише у вчителів інформатики, бо подібний тягар вони мужньо розділяють зі мною, але нажаль поки що безкоштовно. Передбачаю певні непорозуміння, тому хочу чітко визначити питання посадової інструкції.

Всі зайві дискусії на тему інженера-електроніка від лукавого. Ви звичайно могли б погуглити і зібрати необхідну інформацію і самі, та раз вже Ви написали на нашому форумі то ось тримайте таку підбірку:
Нижче приводжу перелік документів, на підставі яких пишеться посадова інструкція і формуються трудові відносини.
Документ №1 - КЛАСИФІКАТОР ПРОФЕСІЙ ДК 003:2010 
Затверджений наказом Державного комітета України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28 липня 2010 року N 327 Чинний з 01.11.2010 р.
ПРОФЕСІЙНА НАЗВА РОБОТИ - Інженер-електронік
КОД КП - 2144.2 КОД ЗКППТР - 22496 ВИПУСК ДКХП - 1
Документ №2 - ДОВІДНИК кваліфікаційних характеристик професій працівників ВИПУСК 1
Там в загальних положеннях чітко сказано:
Довідник є нормативним документом, обов'язковим з питань управління персоналом на підприємствах, в установах і організаціях усіх форм власності та видів економічної діяльності.
Далі в цьому ж документі:

ІНЖЕНЕР-ЕЛЕКТРОНІК

Завдання та обов'язки.
Забезпечує правильну технічну експлуатацію, безперервну роботу електронного устаткування.
Бере участь у розробленні перспективних та поточних планів і графіків роботи, технічного обслуговування і ремонту устаткування, заходів щодо поліпшення його експлуатації, підвищення ефективності використання електронної техніки.
Здійснює підготовку електронно-обчислювальних машин до роботи, технічний огляд окремих пристроїв і вузлів, контролює параметри і надійність електронних елементів устаткування, проводить тестові перевірки з метою своєчасного виявлення несправностей, усуває їх. Виконує налагодження елементів і блоків електронно-обчислювальних машин, радіоелектронної апаратури та окремих пристроїв і вузлів.
Організовує технічне обслуговування електронної техніки, забезпечує її раціональне використання, працездатний стан, проведення профілактичного і поточного ремонту.
Вживає заходів щодо своєчасного і якісного виконання ремонтних робіт згідно із затвердженою документацією.
Здійснює контроль за проведенням ремонту і випробувань устаткування, за додержанням інструкцій з експлуатації, технічного догляду за ним.
Бере участь у перевірці технічного стану електронного устаткування, проведенні профілактичного огляду і поточних ремонтів, прийманні устаткування з капітального ремонту, а також у прийманні і введенні в експлуатацію нового устаткування.
Вивчає можливості підключення додаткових зовнішніх пристроїв до електронно-обчислювальних машин з метою розширення їх технічних можливостей, створення обчислювальних комплексів.
Веде облік й аналізує показники використання електронного устаткування, вивчає режими роботи і умови його експлуатації, розроблює нормативні матеріали з експлуатації і технічного обслуговування електронного устаткування.
Складає замовлення на електронне устаткування і запасні частини, технічну документацію на ремонт, звіти про роботу.
Проводить контроль за своєчасним забезпеченням електронної техніки запасними частинами і матеріалами, організовує зберігання радіоелектронної апаратури.
Повинен знати:
Керівні і нормативні матеріали з питань експлуатації і ремонту електронного устаткування; техніко-експлуатаційні характеристики, конструктивні особливості; призначення і режими роботи устаткування, правила його технічної експлуатації; технологію автоматизованого оброблення інформації; формалізовані мови програмування; види технічних носіїв інформації; діючі системи числення, шифрів і кодів, стандартні програми і команди; основи математичного забезпечення і програмування; методи розроблення перспективних і поточних планів (графіків) роботи і порядок складання звітів про їх виконання; організацію ремонтного обслуговування; передовий вітчизняний і світовий досвід експлуатації і технічного обслуговування електронного устаткування; порядок складання замовлень на електронне устаткування, запасні частини, проведення ремонту та іншої технічної документації; основи економіки, організації праці і виробництва.
Кваліфікаційні вимоги.
Провідний інженер-електронік: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Стаж роботи за професією інженера-електроніка I категорії - не менше 2 років.
Інженер-електронік I категорії: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Стаж роботи за професією інженера-електроніка II категорії: для магістра - не менше 2 років, спеціаліста - не менше 3 років.
Інженер-електронік II категорії: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст); для магістра - без вимог до стажу роботи, для спеціаліста - стаж роботи за професією інженера-електроніка III категорії - не менше 2 років.
Інженер-електронік III категорії: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст). Стаж роботи за професією інженера-електроніка - не менше 1 року.
Інженер-електронік: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст) без вимог до стажу роботи.

Документ №3 НАКАЗ  06.12.2010  № 1205 МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Про затвердження Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів

Найменування посади: Інженер-електронік
Нормативна чисельність (максимальна):
0,5 ставки. Умови введення: За наявності навчального комп'ютерного комплексу з кількістю комп'ютерів 6 - 10 одиниць.
1    ставка. Умови введення: За наявності навчальних комп'ютерних комплексів з кількістю комп'ютерів більше 10 одиниць.

Бездарність людині прощають легше, ніж талант.

Додайте ще зарплату, яку прирівняли до найпростіших професій і до Вас вишикується черга з спеціалістів. Вірогідніше усього на таку зарплату пристроїться якась блондинка по блату і під неї напишуть посадову інструкцію. Smile  Потім ця блондинка ще і створить власний сайт на юкозі і буде там писати про під неї створені обов'язки, у яких жодного пункту не буде з справжніх, "законних"!
Я ось погуглив і відразу знайшов таке:
2. Завдання та обов’язки
Інженер-електронік:
2.1. Щоденно контролювати внесення в програму "Курс.Школа" належних даних.
2.2. Своєчасно доводити до відома керівника про надходження змісту електронної пошти.
2.3. Надавати адміністрації за потребою списки дітей за формою.
2.4. Виконувати доручення відповідального керівництва з ІКТ.
2.5. Оновлює дані на порталі "Мої знання" та "ІСУО-2012".

І далі розділ "ПРАВА"
Це на сайті Марганецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3! Huh Я не то що прозрів, а навіть  Idea  у мене якась чакра додаткова відкрилась! Посилання кидати не буду - гугл допоможе побачити сіє блондинисте чудо, яке до речі впевнено пише на одному форумі вчителів інформатики.
А Ви тут про якісь довідникик професій! Big Grin

Навіщо взагалі люди добрі Ви затіяли обговорення цієї теми. Толковий директор знає що робити і зробить все правильно. І робоче місце організує і посадову інструкцію правильну напише і поставить все на свої місця. Не витрачайте тут свій час!

У безвихідному положенні вихід знаходиться там же, де і вхід.

Поділяю думку nemo! Якщо директор на своєму місці і у закладу є потреба у такому спеціалісті, то не має виникати ніяких проблем. А якщо навпаки, а педагогічний колектив бачить посаду інженера-електроніка як прислугу для себе та компенсатор їхніх недостатніх знань персонального комп’ютера та невміння користування технічними засобами навчання, то у такий заклад краще електронщику і не сунутись! Заклюють і заїдять! Основною роботою, згідно нормативних документів інженер-електронік займатися не зможе, бо на нього навалять і роботу лаборантів, навіть там де їх не повинно бути.  І такі заклади краще обходити десятою дорогою! Це до речі стосується не лише шкіл та навчальних закладів, це стосується і банківської сфери і закладів охорони здоров’я і виробництва! Потрібно бути уважним перш за все інженеру, ознайомиться з посадовою інструкцією, запитати у попередників по якій причині звільнилися моральний клімат у колективі і т. д. Бажано заключити договір згідно трудового законодавства.  Враховуючи фактор зарплати - інженер-електронік отримує на рівні технічки, то взагалі варто сто разів відміряти!

Дурість розмножується спорами.

Якщо чесно, то я вже більше року шукаю людину на посаду інженера-електроніка, яка б могла виконувати роботу як системного адміністратора, так і безпосередньо прописану у посадовій інструкції. Поки що марно! Мої знайомі спеціалісти (технарі) усі вже десь пристроєні і не бажають щось міняти у своєму житті! Готовий заключити трудовий договір, у якому чітко визначити усі необхідні деталі роботи. Але зарплата звичайно на жаль поки що у інженерів мінімальна!

Цікаво прописано про зарплату - 1 ставка, - якщо більше 10 комп’ютерів! А якщо їх вже більше 20, 30, 40, 50, та ще з десяток принтерів, та wi-fi, та телевізори, та проектори, та аудіоапаратура, та ще й прив’язують висиджувати робочий час? А зарплата залишається на місці!  Хоча знову ж таки мабуть сама відповім на своє питання! Якщо керівництво закладу зацікавлене у такій посаді, то зазвичай інженер-електронік має диплом інформатика і може бути навантажений педагогічною роботою, або підпрацьовує десь іще по договору, чи просто має вільний графік роботи і все буде добре! Хороший спеціаліст завжди заробить собі копійку, але створити для нього належні умови для цього! Якщо прив’язати інженера до робочого місця на цілий день, то навряд чи він у Вас на довго залишиться!